Gate51

LOCATIESPROJECTSPACE

ISM, Naarderstraat 34

De ISM (‘In Samenwerking Met’), in de nabijheid van het marktterrein, biedt atelierruimtes en studio’s aan voornamelijk jonge kunstenaars. Op de begane grond is een permanente galerie/tentoonstellingsruimte ingericht. Regelmatig is daar ook werk van buitenlandse gastkunstenaars te zien. Galerie ISM platform voor duurzaamheid /recycle kunst en projecten.

Plug & Play, Koninginneweg 10-12 ( ateliers zijn gesloten )

Projectruimte voor kort lopende creatieve activiteiten die weinig ruimte nodig hebben.
Internationale kunstenaars vullen het pand aan als "artist in residence"

PostAteliers, Kerbrink 16

Het voormalig hoofdpostkantoor aan de Kerkbrink 16 in het centrum van Hilversum. De achterliggende sorteerhallen en kantoren zijn in gebruik als studio’s, ateliers en werkplaatsen. De centrale hal (met een grote wandschildering van Leo Gestel uit 1946) wordt gebruikt als tentoonstellings-, repetitie- en uitvoeringsruimte. Ook worden er regelmatig exposities en afstudeerprojecten van HKU studenten georganiseerd
.

De panden worden op tijdelijke basis door de stichting gehuurd. Zij streeft ernaar op de locaties een inspirerende werkvloer te creëren, voor zowel op individuele basis werkende zelfstandigen, studenten, als groepen. Met ruimtes voor gemeenschappelijk gebruik (projecten, exposities, workshops). Daarnaast probeert de stichting ter plekke een dusdanige structuur te ontwikkelen, dat jong talent voor Hilversum behouden kan worden.

Reglementen voor verhuur van werkruimte bruikleenreglement en bruikleenovereenkomst

werkstation 12tot24 openend met grafisch talent.

Door de eindexamenstudenten Grafisch Vormgeven aan het Art & Design College van het Grafisch Lyceum Utrecht wordt elk jaar een expositie gehouden waar opdrachten worden tentoongesteld die gedurende de studie vervaardigd zijn. Deze expositie is bedoeld voor liefhebbers, belangstellenden en vakmensen binnen onze branche. Dit jaar heeft de expositie het thema IMAGO.

GATE 51, Noodweg 51

Naar drie jaar renovatie en verbouwing is in deze voormalige militaire barak aan de rand van vliegveld Hilversum een kunstcentrum ontstaan met een bijzonder fraaie expositie- en projectruimte van 110m2. Met op de achtergrond de dynamiek van het vliegveld, werken hier op dit moment zes ervaren kunstenaars, vormgevers en designers. Het expositiecentrum mag zich in een stijgende landelijke bekendheid verheugen en wordt ondersteund door een uitgebreid netwerk van professionals.

- 110 m2- expositie- en projectruimte expositie- en projectruimte-

Vrijplaats AtB, ten Boomstraat 60 ( ateliers zijn gesloten )

Vrijplaats voor kunst, cultuur en ambacht. De stichting heeft in een oud schoolgebouw betaalbare ateliers, werk-, repetitie- en expositieruimtes kunnen realiseren.
In een mix van nieuwe media en oude ambachten ontmoeten jonge en ervaren kunstenaars elkaar in interdisciplinaire exercities en projecten.
De 150m2 projectruimte bood plaats aan no- budget, low- budget en some- budget- initiatieven van uiteenlopende garnituur. Scola artis magistra.

LogoPostAteliers
Ateliers
Organization
Artists
News & Upcoming
Contacts & Links
MFlogo

De Melkfabriek Ateliers, Larenseweg 34 (ateliers zijn gesloten )

Deze in monumentale industriële architectuur opgetrokken voormalige melkfabriek bood tijdelijke projectruimtes en ateliers aan vormgevers, kunstenaars en designers vanaf februari 2010. Gedurende het gehele jaar vonden er voor een breed publiek toegankelijke workshops, exposities en evenementen plaats.

tf