ARTISTS

Joan LICHTENBELT

Joan Lichtenbelt. Foto Ton Kastermans

Naast haar cursussen in Loosdrecht, gaat kunstenares Joan Lichtenbelt nu ook in Hilversum het creatieve in mensen naar boven halen. ,,Ik wil een breder publiek bedienen'', verklaart Lichtenbelt.
In Hilversum-Noord in het oude schoolgebouw op de Ten Boomstraat zal Lichtenbelt haar cursussen geven. ,,Hilversummers die geen auto hebben, kunnen dan gewoon op de fiets erheen'', meldt de 61-jarige vrouw. ,,Het is in samenwerking met Stichting Magdalena, die de ruimte voor de kunstenares mogelijk maakt. Ik vond het een kans, die ik moest aangrijpen'', vertelt ze. Stichting Magdalena bevordert kunstprojecten. Lichtenbelt is van beroep restaurateur van schilderijen en beelden. Jaren geleden heeft ze een auto-ongeluk gehad, hierdoor kan ze niet meer de hele dag priegelwerk verrichten. ,,Ik heb het positieve uit een negatieve ervaring gehaald en ben gaan lesgeven'', vertelt Lichtenbelt.

Cursussen van kunstenares Joan Lichtenbelt nu ook in Hilversum
Gepubliceerd op 24 augustus 2006, 23:11